zaterdag 8 april 2017

Onder een open hemel

Soms lijkt het alsof God met Zijn machtige hand een gordijn opzij schuift. Dat Hij heel dichtbij komt. Dan voel ik me als Petrus, die zei: Ga weg van mij, want ik ben een zondig mens. Niet dat ik echt wil dat Hij weggaat. Ik voel me gewoon zo klein.
 
Tijdens gebed
Eén van de keren dat God zo dichtbij kwam was tijdens een gebed. Ik was aan het bidden voor iemand waar ik veel van hield. Ze was ongeneeslijk ziek. Terminaal.

 
Psalm 51
Ik smeekte bij God voor haar ziel met de woorden van David.
 
Geef haar een rein hart, o God,
 vernieuw in haar binnenste een vaste geest.
Verwerp haar niet van voor Uw aangezicht
en neem Uw Heilige Geest niet van haar weg.
Geef haar de vreugde over Uw heil terug;
ondersteun haar met een vrijmoedige geest.
 
Psalm 51:12-14
 
Terugdenken
Zij stierf diezelfde nacht. Toen ik veel later nog eens psalm 51 las, moest ik terugdenken aan die momenten dat ik Gods aanwezigheid zo duidelijk ondervond. Die God leeft vandaag nog steeds en is actief.
 
Laten wij dan met vrijmoedigheid naderen tot de troon van de genade,opdat wij barmhartigheid verkrijgen en genade vinden om geholpen te worden op het juiste tijdstip. (Hebreeën 4:16)
 
Niet alleen onszelf maar ook voor anderen!

6 opmerkingen:

  1. Mooi om zo met de woorden van een psalm voor een dierbare te bidden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kostbaar Ariëlla, daar kan ik alleen maar Amen opzeggen.

    Liefs, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Praise God that He is always with us! What an awesome privilege to go boldly before His throne, with our own requests for ourselves and for our loved ones. Thank you for the lovely reminder, and may God bless you for your ministries of sharing His Word through blogging and of intercessory prayer.
    Love in Christ,
    Laurie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gods woorden zijn zo krachtig wanneer we ze letterlijk bidden! heel mooi geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ariella, this is such a beautiful post. God is definitely alive and active! His Word is so powerful and I love that you prayed His Word back to Him when you were praying for this person you love so dearly. xx

    BeantwoordenVerwijderen